LPD 2022 - závod

28.07.2022 11:06

 

Tak letošní LPD klasicky vyšlo zase na Trnavskou pouť, tak moja z toho nebyla zas moc nadšená, ale ví, že je to jednou do roka a já ten termín nevybírám. Lets jsem dostal Volací znak ET-112 a techniku jsem naložil už v sobotu dopoledne a ještě jsem od pátku nabíjel baterku. Má tam trakční 100Ah co mi kdysi věnoval kolega a dobrý kamarád Jirka 2 Blansko, který již není mezi námi.

Na kótu u Nové Rovně jsem vyrazil v šest hodin, abych měl rezervu a mohl v klidu postavit stožár s 5/8 a třeba ještě udělat spojení s nějakou expedicí. Bylo mi jasné, že na kopci bude solidně foukat a bude problém postavit stožár, protože v údolí dost fučelo. Po příjezdu na kopec se moje obavy potvrdily, ale jelikož jsem koukal na předpověď než jsem jel, tak jsem věděl, že se okolo sedmé bude vítr uklidňovat. Vše nachystáno jen vztyčit stožár. Najednou vítr začal chvílemi ustávat a tak nebylo na co čekat a stožár šel nahoru. Hned jsem zakotvil lano proti větru pro jistotu a po malé anabázi z kladivem, kdy mi seschnula násada a kladivo padalo, jsem dokotvil i další dvě lana. Porovnáno a srovnáno, aby byla síla šponováků tak akorát a můžu začít testovní vysílání na opakovač abych si nastavil echomajk co jsem si letos vzal z mojí expediční Lady která prochází malou renovací podvozku a ještě není hotová. 
Tak vše funguje jak má a koukám na hodiny a je za 5 minut sedum. Projíždím pásmo a je to katastrofálně zarušené Dxi. V duchu si říkám, že to bude horor v tomhle něco ulovit. ET-101 slyším jako by byla vedle mně, no jasně vždiť je na Dlouhých Stráních a já na ně vidím a je nějakých 48km. Milana Senicu jako kontrolku chvíli hledám a nacházím a slyším ho 59 i v tom rušení. Tak si říkám, že to půjde a s přibývajícími hodinami by mělo rušení opadat. Ale nějak to moc nebyla pravda. Proserfoval jsem X krát kanály a prostě toho víc neslyším a je před desátou hodinou a já mám teprve 20 spojení. To je tedy bída letos, mám sto chutí se na to vykašlat, sbalit to a jet domů. Chce se mi spát a Čechy neslyším vůbec, jen trochu Slováky. Vydržel jsem do konce první části závodu a udělal jsem jen 25 spojení. Nu což, ostatní na tom asi taky nebudou zrovna o moc lépe při takových podmínkách a tím se uklidňuji. 
V pauze dělám nějaké spojení s expedicemi aby měli nějaký ten bodík. Něco jsem pojedl a šel si trochu protáhnout nohy ven. Pěkně foukalo a 5/8 vyhrávala ve větru o stošest, ale ani se nehla, mám to dobře zakotvené a tak jsem v klidu. sedám zpět do auta a po chvíli serfování jsem zakotvil na Svitavském kolečku kde jsem splknul s Králem Svitavy a ostatními jako byl i Vodník portejbl rybník. Vypadnul mi majk z ruky protože jsem zadřímnul. No nic, natáhnul jsem budíka na za 5 jedna a zalomil jsem to znovu.
Budík mne spolehlivě vzbudil a já mám pět minut na rozkoukání. Deník má nachystaný a tak úderem jedné začínám. udělám první spojení s ET-110 a usadím se o kanál níž než byl on. Dávám výzvy do závodu a už se ozývají další a další soutěžící. Je to mazec, tohle jsem už dlouho nezažil. Defakto co minuta tak jedno spojení a takto to jelo zhruba 25 minut. Říkám si dobrej mazec a kdyby to takto šlo i dál, bylo by asi hodně zajímavé umístění v závodu. Jelikož bylo už před půl druhou, odladil jsem se z kanálu pohledat kontrolky, než změní volací znak. Tak šlo to celkem pěkně v druhé části závodu jsem udělal 46 spojení a to i s kontrolkama v Čechách což mi hodilo pár stovek km a bodů. Nejdelší spojení mám 290km a nejkratší spojení mám 33km. V první části jsem udělal 2473km a v druhé části 6156km, takže celkem 8629km. Druhá část byla lepší než loni a to je co říci.
Škoda že Radegasti to po skončení závodu hned začali balit, slyšel jsem je a chtěl si s nimi udělat spojení, ale byli rychlejší a anténa byla již dole a tak sem si Radegasty už znovu neudělal. Ale v závodu jsem je udělal, tak aspoň něco. Info jsem měl od Vládi 3 dvory který se s Radegasty spojil přes telefon. 
Tak jsem zvědav jak se umístím v letošním LPD, budu spokojený když budu v první dvacítce.

Foto východu slunce.