LPD 2019 souhrn.

05.08.2019 14:37

Tak LPD 2019 jsem úspěšně absolvoval a jsem spokojen. Techniku jsem měl nachystanou v autě už od rána, baterku nabytou a říkal jsem si, že pojedu někdy po 18.00 hodině abych si vše v klidu nachystal a když tak ještě rozdal pár bodíků expedicím. Bohužel nějak jsem se zapomněl u zednických prací, co jsem dělal na chalupě a zjistil jsem při pohledu na hodiny, že už jsem chtěl v tu dobu být na kopci a vysílat. Tak že jsem honem proběhnul sprchou a říkal jsem si, že to ještě v klidu zvládnu. Protože jsem o týden dříve udělal test stožárku s 5/8 co jsem měl doma a anténu jsem si vyladil a udělal si značky pro opětovné sladění, protože jezdím klasicky s 1/2 anténou. Ale jak tomu bývá když člověk spěchá, tak se ještě něco vyvrbí a zdrží se. Ano, i mne to neminulo a při tom kalupu mi zavrčelo v břichu a holt jsem musel usednout ještě na trůn. :-) No přeci se kvůli závodu LPD nepo..... :-D 

Bylo zrovna 19.00 hodin když jsem vyjížděl z chalupy na cestu. Ještě že to nemám daleko a převýšení  nějakých 300 metrů jsem zvládnul za necelých deset minut. Cestou jsem poslouchal slovenské stanice a divil jsem se, že je v určitých místech vůbec beru. Na kopci jsem rychle složil stožárek a 5/8. Při stavění jsem v té rychlosti ohnul dva díly stožáru. :-( Takže znovu dolů a zkrátit stožár o ty dva ohnuté díly a zase znovu nahoru, zakotvit a jít vysílat. Začal jsem s půlhodinovým zpožděním a u prvních spojení jsem byl ještě takový tuhý v zápěstí a blbě se mi psalo do deníku. Ale po pár spojeních jsem se rozepsal a už to bylo v pohodě.
Přes počáteční zdržení se mi podařilo udělat 45 spojení v první části závodu a i v druhé. Bohužel jsem pak zjistil s jednou ET že máme dvakrát spojení takže se jedno nebude počítat. Tudíž jsem udělal 44 a 45 spojení za závod. Éter byl docela čistý a tak se mi dařilo dělat dlouhá spojení. Bohužel jedna ET alias expedice s operátorem z Olomouce, prolízala přes dva kanály a byl problém na sousedních kanálech něco udělat. Nejkratší spojení jsem měl na kontrolku Alfa na Karasíně což bylo 39 Km a nejdelší spojení mám na kontrolku CL-45 a to 290 Km. Jinak jsem udělal několikrát Alfu což bylo 162 Km a tak průměr na jedno spojení v první části mám 118,9 Km a v druhé části kde to lítalo lépe 134,6 Km na jedno spojení. Celkem jsem udělal za závod 11 292 Km a s tímto výsledkem jsem velice spokojen. Ještě přidám fotečku z raního Lpd a jedna ze zkušebního ladění antény.