Kontrolní vysílaní a ladění techniky

16.05.2020 12:34

V sobotu 9. 5. odpoledne, jsem vyrazil s přítelkyní a mým nejmladším synem na moji oblíbenou kótu co mám na chalupou otestovat a popřípadě doladit techniku na vysílání. Úkol byl jasný, zkontrolovat naladění tří antén a kontrola kabeláže. Po přijetí na místo jsem vyrovnal techniku a pustil se do práce. Na auto jsem dal novou patu s nejsilnějším magnetem co se dá koupit, abych mohl v klidu jezdit s dvoumetrovou magnetkou od Presidenta co jsem si upravil. Magnetka ladila 1,1 tak jsem ji zkusil ještě trochu doladil a nepatrně SWR ještě stáhnul. Další anténa co jsem chtěl zkontrolovat byla 1/2 Allamat. Postavil jsem stožárek s půlkou, zakotvil ho a zkontroloval SWRko, 1,1 paráda, tak nebylo co dál řešit. Stožárek šel k zemi a půlka dolů. Poslední anténa co jsem potřeboval zkontrolovat je 5/8 Sirio 2008. Oddělat jeden díl stožáru, protože je těžší než půlka a je problém to pak zvadnout a namontovat 5/8 a šup s ní nahoru. Ještě překolkovat kotvení a mohl jsem měřit. SWR mezi 1 a 1,1 jako na magnetce, super není co dál dělat a můžu ještě pokecat s někým v éteru.

Kontrolní protistanice na posouzení, jak mi to vysílá byl Kondor Boskovice a domácím QTH. Každou anténu mi zhodnotil a dal report. Potom jsem měl čas, tak jsem lovil i na PMR a 2m a 70cm další spojení. Na CB se mi ozval i Jonatán Bezděčí, čím mi udělal velkou radost. Dlouho jsem ho neslyšel a vím že delší dobu marodil a nevysílal. Jinak se mi ozvala ještě spousta dalších operátorů třeba jako Sysop Blansko z Kočího kopce a udělal jsem i jednu expedici. Takže za mne spokojenost s testem CB zařízení a vím, že mám techniku na 100% nachystanou na lovení expedic, nebo i moje expediční vysílání. Přidávám i pár foteček co jsem vyfotil na kopci. (Pro plnou verzi otevři fotku v novém okně)